Karcsúságra hangolódva

Karcsúnak lenni fiatalságot, dinamizmust, sikerességet jelent. Ennek megfelelően nagy is a kínálat diétákból, súlycsökkentő-programokból, karcsúságot ígérő pirulákból és csodaszerekből, amelyek lelkesen ígérik, hogy pár hét alatt több kilótól is véglegesen megszabadulhatunk. Éheznünk sem kell, csak bekenni magunkat, vagy meginni, vagy lenyelni csoda pirulákat, vagy varázsitalokat. Milyen jól hangzik, ugye?

c_400_200_16777215_00_images_stories_fit_man_and_woman.jpgEl kell szomorítanunk mindenkit: a fogyás nem ilyen egyszerű, de korra, nemre és túlsúlyra való tekintet nélkül mindenki számára elérhető. Nem szeretnék a csodatevők ellen beszélni, de a varázsszerek általában csak megkönnyítik az életmódváltást – ami természetesen szintén nem lebecsülendő –, de a testsúlyvesztéshez elhatározás kell és egy választás, mely nem más, mint az egészséges élet!

FONTOS!
Aki csak a szépség kedvéért csinál végig egy diétát, testi és lelki egyensúlyát teszi kockára! Különösen a hölgyek éheznek a manapság ideális szuperkarcsú vonalak érdekében, sokan már hosszú diétás múlttal a hátuk mögött.
Az értelmetlen roham-kúrák mindig ördögi körbe torkollanak! A kilók gyorsabban jönnek vissza annál, mint ahogy megszabadultunk tőlük. Az ismétlődő fogyási kísérletek nem ritkán súlyos táplálkozási zavarokhoz vezetnek.

Jótanácsok kezdő életmódváltóknak!

REGGEL
Kezdjük a reggelt az elengedhetetlen élelmi rostokkal, melyek szinte kizárólagosan növényi eredetűek (zab, búza, árpa). Ezek közös tulajdonsága, hogy az emberi emésztően­zimeknek ellenállnak és emésztetlenül, a többi salakanyaggal együtt távoznak a szervezetből. Táplálkozásélettani jelentőségük ebből adódóan a tápanyagoktól eltérően - nem a tápértékben, az energia utánpótlásban, a szervezet működéséhez nélkülözhetetlen komponensek (pl. aminosavak, ásványi anyagok) pótlásában keresendő, hanem az emésztőrendszer működésében betöltött szerepből adódik. Napi rostanyag-szükségletünk 30-40 gramm között van, ezzel szemben a magyarországi fogyasztási értékek ennek felét sem teszik ki.

TIPP: Forraljunk fel 1 liter tejet, lassan keverjünk hozzá 250g zabkorpát, ízesíthetjük édesítővel, mézzel, tehetünk hozzá aszalt gyümölcsöt, és fogyasztás előtt natúr joghurttal meg is locsolhatjuk. Hidegen és melegen is kiváló reggeli, és egyáltalán nem hizlal (a székrekedésben is kiváló segítség). A fent említett adag kb. 5 reggelire elegendő.

MUNKÁBAN
A napi étkezések száma öt és nem három! Tehát készüljön az étkezésekre, már otthon, de ha van munkahelye közelében egy salátabár vagy egy főzelékfaló, akkor munkába menet szerezze be a napi ételt, mert kevés olyan szerencsés akad, aki naponta többször kisétálhat az irodából. Soha ne csipegessen, mert elveszíti a kontrollt az elfogyasztott mennyiség felett! Legyen önnél mindig gyümölcs, vagy pár finom és egészséges répa

TIPP: Nincsenek tiltott ételek, csak olyanok melyek fogyasztását mérsékelni kell.
Engedélyezett heti egy szelet (NEM TÁBLA) csoki vagy 2 gombóc fagyi vagy 2 kifli (NEM EGYSZERRE)

Kötelező naponta alma vagy narancs, vagy körte, sárgarépa fogyasztása. Gyümölcsből és zöldségből nincsen túladagolás!

Esti étkezéskor TILOS a szénhidrát fogyasztás – a light joghurtoké is (hiszen ott „csak” a zsírtartalom csökkentett, a szénhidrát nem.

BOLTBAN
A legfontosabb szabály, hogy soha ne menjen üres gyomorral vásárolni. Írja össze, mit szeretne venni, és kerülje az édességpultot. Vegyen zsírszegény tejtermékeket (soha ne feledje megnézni a lejárati időt), pulyka- vagy csirkehúst, teljes kiőrlésű péksüteményeket. A boltban felfedezett új termékek közül csak azokat próbálja ki amelyek egészségesek, így elkerülheti, hogy újabb áhított, de feketelistás finomságok csábítsák.

EDZŐTEREMBEN
Minimum kétszer, de inkább háromszor hetente szakítson időt a mozgásra. Barátnőivel térképezze fel a munkahelye vagy lakhelye közelében lévő fitneszklubot és térjenek be egy jó kis aerobik órára vagy súlyzós edzése, de a squash, vagy tenisz is tökéletes zsírégetés.

ÚJRA OTTHON
Mikor összeszedte az egész családot, és fáradtan hazaér a munkából, ne feledje, a testi jólét mellett nagyon fontos a lélek is. Töltsön naponta legalább 1 órát a gyerekekkel, a férjével csak beszélgetéssel. Alkalmas lehet erre az út hazafelé vagy a közös vacsora. Még egy fontos dolog, amit mindenképpen szem előtt kell tartania: a szülő nagymértékben meghatározza a gyerekeinek étkezési és életmódbeli szokásait. Segítsen nekik, hogy egészséges, sportos, kiegyensúlyozott felnőttek legyenek. Ne feledkezzen meg házastársa egészségéről sem, terítsen a vacsorához könnyű, fehérjedús, zsír- és szénhidrátmentes ételekből.

Haris Éva
 

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.