Ébredésfigyelés - bal lábbal kelt, magára vessen!

c_400_200_16777215_00_images_stories_bkf_1.jpgAz ébredés időpontja és módja jelentősen befolyásolja a napi közérzetünket, teljesítő képességünket - hangsúlyozza a Benyovszky Alvásközpont 2013. évi nyári jelentése. Az ismert közmondást, amely arra utal, hogy bizonyos lábbal kelve nem lesz jó napunk, a legújabb alvásvizsgálatok laboratóriumi körülmények között igazolják.

 

Igaz, hogy nem a térbeli elhelyezkedés vonatkozásában, hanem hangulati tényezők alapján szoktunk utalni arra, hogy nem lesz jó napja annak, aki bal lábbal, azaz rossz hangulatban indítja a napját.

c_400_200_16777215_00_images_stories_bkf_2.jpgMiközben a nemzetközi alváskutatási trendek az elalvás és az átalvás problémáit helyezik kutatásaik középpontjába, néhány alváskutató laboratóriumban, így a Benyovszky Orvosi Központ Alvásdiagnosztikai és Alvásterápiás Laboratóriumában rendszeresen foglalkoznak az ébredési szakasz megfigyelésével is. Sokan egyébként nem is gondolják, hogy ennek a szakasznak milyen szerepe van nemcsak az ébredési időszak, hanem az egész napi teljesítményünk, a közérzetünk alakulásában.

Az alvásminőség egyik lényeges tényezőjéről van szó, ugyanis aki rosszul ébred, annak számára az azt megelőző alvásra szánt órák is kellemetlennek tűnhetnek, míg a korábbihoz képest kevesebb alvásidőt követően is ébredhetünk pihenten, kellemes, jókedvűen. Az alváslaboratórium egyik fontos megállapítása, hogy az alvásidő hosszúsága alapvetően nem garantálhat pozitív alvásélményt.

c_400_200_16777215_00_images_stories_bkf_3.jpgEnnek mértéke egyénenként, életkoronként nagyon eltérő lehet, mindenesetre van olyan minimum idő, amely szükséges ahhoz, hogy a regenerálódás bekövetkezhessen, szerveink, az agyi folyamatok felkészülhessenek a következő napi terhelésekre. Az ébredés időpontja és módja azonban jelentősen befolyásolja a napi közérzetünket, teljesítő képességünket - hangsúlyozza a Benyovszky Alvásközpont 2013. évi nyári jelentése.

Ugyanis a mélyalvásban a tudatunkba behatoló ébresztési inger, amely lehet akár egy ébresztőóra hangja, vagy fényhatás vagy más inger, olyan  sokkoló hatást vált ki, amelyet akár órákig sem heverünk ki. Míg a kellemes, fokozatosan erősödő és nem bántó ingerek - hang, fény vagy akár szagingerek is - folyamatosan helyezik éber állapotba tudatunkat. Fontos az ébresztés időpontja is. Elsősorban az alvás élettani cirkadián ritmusa szempontjából.

A budapesti alváslaboratóriumban végzett megfigyelések szerint az úgynevezett mélyalvásos szakaszból ébredni sokkal nehezebb és fáradtsági állapotot okozó, mintha valakit például a felszínes alvási szakaszában ér az ébresztési inger. Ma már léteznek olyan házi használatos műszerek és programok, amelyek figyelik az alvási szakaszainkat, és a legmegfelelőbb időpontban adják meg számunkra az ébresztési ingert.

Az alvási funkciók egyénként jól rögzíthetőek mobiltelefonnal is, ezek olyan információkat észlelnek és rögzítenek, amelyek fontos információkat nyújthatnak az alvásszakembernek a megfelelő alvásdiagnosztikai vélemény kialakításához.

Napidoktor.hu

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.