Futás télvíz idején

A futás szerelmeseinek ugyan nehezebb űzni kedvenc sportjukat télen, de korántsem lehetetlen, csak néhány egyszerű szabályt kell betartani hozzá.

altA futást elkezdeni ősz végén, tél elején sem reménytelen vállalkozás, sőt, aki alakformálás céljából szeretne rendszeres mozgást bevezetni, az jobbkor nem is kezdhetne. A hideg időben megejtett kocogással ugyanis több kalóriát égetünk el, mint melegben, az intenzív futás viszont hidegben nem ajánlott. Az öltözék persze alapvető: eltalálni nem könnyű, de néhány tippel segítünk, hogy megtalálja a megfelelőt!

A réteges öltözködés nagyon fontos és hasznos is, a rétegek számát viszont a hőmérséklet függvényében ki kell tapasztalni. Akkor jó, ha a mozgás megkezdése elején még picit fázzunk, öt–tíz perc után viszont fel tudjon hevülni a testünk, de ne izzadjunk túlságosan. A pamutból készült pólókat kerüljük, mert ezek magukba szívják a nedvességet és pillanatok alatt annyira kihűtik a testünket, hogy másnapra nem a főnök, hanem a nátha lesz a legnagyobb ellenség.

Alsó rétegnek olyan ruhadarabokat vegyünk fel, amelyek elvezetik az izzadságot, a legjobb anyag ez esetben a polipropilén vagy a gyapjú, de az utóbbiból készült technikai ruhák drágábbak. Azt mondják, segít, ha a ruhák kiválasztásánál arra gondolunk, hogy tizenöt fokkal melegebb időben hogyan öltöznénk fel. Általában két–három réteg elég télen is: egy testhezálló, folyadékelvezető réteg, egy jól szellőző dzseki, és ha hidegebb van, akkor vehetünk e két réteg közé valamilyen poláranyagú mellényt vagy pulóvert.

A tapadós futónadrágnak is több fajtája van, télre olyat keressünk, ami vastagabb, mert az jobban tartja a hőt. Az sem árt, ha többféle anyagból van: a térdnél legyen vékonyabb, hogy könnyebben mozogjunk benne, az ágyékunknál meg inkább vastagabb. A legtöbb futócipő ugyan jól szellőzik, de télen nem ez a legfontosabb szempont, hanem hogy ne hűljön ki a lábfej. A talpa inkább legyen vastagabb és bordázottabb, hogy a csúszós részeken is épségben átjussunk vele.

A futódzsekinél fontos, hogy jól szellőzzön és ellenálljon a szélnek – ha e két szempontnak megfelel, akkor már nyert ügyünk van. A sapka viselete szintén ajánlott, melegen tartja fejünket, azt a részt, ahol testünk hőjének több mint harmadát elveszítjük. A kesztyű is ajánlott, mivel a hideg időben a testünk inkább a központban tartaná a hőt, a kezünkben a vérkeringés nem működik rendesen, egy rendes kesztyű viszont képes melegen tartani végtagjainkat, ráadásul a hideg kéz irgalmatlanul tud fájni. Nulla fok környékén egy biciklis kesztyűt ajánlunk, mert az eleve egy passzív testrészt hivatott melegen tartani.
 

forrás: player.hu

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.