Ha sokat mutat a mérleg…

c_400_200_16777215_00_images_stories_egeszseg_merleg.jpgManapság nagy divat a fogyókúra, a sok ajánlott módszer közül a legtöbben az alapján választanak, melyik módszer ígéri a legnagyobb fogyást. Pedig nem biztos, hogy ez hosszú távon is jó megoldás!

A túlsúly és az elhízás számtalan betegség (pl. cukorbetegség, magas vérnyomás, szív-keringési betegségek, ízületi betegségek és egyes daganat típusok) gyakoriságát és súlyosságát fokozza.

Találja meg célsúlyát!

A fogyókúra első és legfontosabb lépése a reális célkitűzés. Ebben segítenek kérdéseink, válaszoljon őszintén!

  • Hány kilogrammot szeretne lefogyni, s mindezt mennyi idő alatt?
  • Mikor hízott meg? Mennyi idő alatt?
  • Mennyit eszik és mozog? Többet vagy kevesebbet mint régen?
  • Végeztessen szakemberrel testzsír vagy testösszetétel mérést! Mi az eredmény?
  • Számolja ki BMI értékét (kg-ban mért testsúlyát ossza el m-ben mért testmagasságával). A normális érték 20 és 25 között van – Ön ide tartozik?

 

Elengedhetetlen és egészséges

Mozgás nélkül nincs fogyókúra! A mozgás ráadásul jót tesz a szervezetnek is, tehát mindenképpen olyan módszert válasszon, ahol az étkezés megreformálása mellett a rendszeres mozgás is szerepel: akár a napi séta is megfelelő erre a célra!

Energiaszegényen – de mennyire?

c_400_200_16777215_00_images_stories_egeszseg_salata.jpg A jó fogyókúra nem arról szól, hogy semmit ne együnk! Napi 1300-1500 kcal tartalmú, rostban gazdag étrend sokkal hasznosabb megoldás, főleg ha figyeljük mellette az ételek zsír-és szénhidrát tartalmát.

A rendszeres étkezés a fogyókúra alapja, ami azt jelenti, hogy többször együnk keveset. Szintén fontos a megfelelő mennyiségű (1,5-2 l) folyadék bevitele, lehetőleg szénsavmentes ásványvíz formájában.

Rost-tipp

A rost fogyasztására iktasson be naponta a kis étkezésekre 1 evőkanál zabkorpát, kefirben vagy joghurtban, apró kockára vágott gyümölccsel elkeverve.

Ha nem mozdul a mérleg nyelve…

A fogyás mértéke soha nem egyenletes, és a folyamat egyénenként változik. Van, akinél csak 2-3 hét múlva indul el a testsúly-csökkenés. Van, aki már a második napon kevesebbet nyom. A fogyás ideiglenes leállása mindenkinél bekövetkezik, fontos, hogy ilyenkor ne adjuk fel, hanem folytassuk tovább a megkezdett fogyókúrát!

 

Tarnai Irén
dietetikus

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.