Nem alszol jól? Étkezz másképp!

c_400_200_16777215_00_images_nemtudszaludni.jpgGondoltad volna, hogy az étkezésed hatással van az alvásodra? Ugye, hogy elkerülnéd azokat az élelmiszereket, amelyek negatívan befolyásolják az éjszakai pihenésed, ha tudnád, hogy melyek azok? Íme, összegyűjtöttük neked, miket fogyassz, illetve ne fogyassz, ha tényleg pihentető alvásra vágysz.

1. IGEN - Triptofánban gazdag élelmiszerek

Mindannyian hallottuk már, hogy a meleg tej mágikus képességgel bír, ha az alvásról van szó. Tudod, hogy miért van ez? a tejtermékek triptofánt tartalmaznak, ami egy alvás-elősegítő anyag. Más élelmiszerekben is megtalálható: például különböző magvakban, a banánban, a mézben, és a tojásban.

2. IGEN – Szénhidrátok

A szénhidrátban gazdag élelmiszerek kiegészítik a tejtermékeket az alvás indukáló triptofán szintjének növelésével a vérben. Tehát tökéletes késő esti snack lehet például egy tál gabonapehely tejjel, joghurt egy kis keksszel, vagy egy szelet kenyér sajttal.

3. NEM – Hamburger és sült krumpli

Kutatások azt mutatják, hogy azok az emberek, akik gyakran esznek magas zsírtartalmú ételeket, nemcsak híznak, hanem zavarokat tapasztalhatnak az alvási ciklusukban is. A nehéz ételek aktiválják az emésztést, ami oda vezethet, hogy éjszaka kell majd WC-re menned.

4. NEM – Koffein tartalmú ételek és italok

Nem meglepő, hogy egy esti kávé megzavarhatja az alvást. Még a mérsékelt koffeintartalom is okozhat alvászavarokat. De ne feledkezz meg a kevésbé nyilvánvaló koffeinforrásokról sem. Ilyen például a csokoládé, a kóla, a tea, és még a koffeinmentes kávé is (igen, abban is van!). A jobb alvás érdekében lefekvés előtt már ne fogyassz koffeintartalmú italt vagy ételt. Néhány gyógyszerrel is vigyázz, mert koffeint tartalmazhatnak (pl.: fájdalomcsillapítók, fogyipirulák).

5. NEM – Alkohol

Itt a 22-es csapdája: az alkohol segíthet az elalvásban, ugyanakkor előfordulhat, hogy gyakran felébredsz, kevésbé pihentető az alvás, fejfájásod lesz, éjszakai izzadástól és rémálmoktól szenvedsz. Ha alkoholt fogyasztasz este, találd meg az egyensúlyt és fogyassz sok vizet. A jó éjszakai alvás érdekében az a legjobb megoldás, ha lefekvés előtt 4-6 órával már nem fogyasztasz nagyobb mennyiségű vagy túl erős alkoholt.

6. NEM - Nehéz, fűszeres ételek

Fekvés közben a teli has nagyon kényelmetlen lehet. Az emésztőrendszer lelassul alvás közben. A fűszeres ételek gyomorégéshez vezethetnek, ami nagyon kellemetlen ébren is, nemhogy alváskor. Ha mégis valami fűszereset ennél, akkor azt legalább 4 órával a lefekvés előtt tedd.

7. NEM – Fehérjében gazdag ételek

A fehérje ugyan elengedhetetlen része étkezésünknek, nem feltétlen jó választás az esti lefekvés előtt. A fehérjedús, magas zsírtartalmú ételeket nehezebb megemészteni. Válassz inkább egy pohár tejet egy kis keksszel.

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.