Tippjeink őszre

c_400_200_16777215_00_images_zzzz22.jpgA legtöbben az influenza miatt aggódnak, holott az őszi, kissé hektikus időjárás más vírusokat is rázúdíthat az immunrendszerre. Ilyenkor a parainfluenzavírusok, adenovírusok, koronavírusok, rinovírusok csak úgy tobzódnak, nem is beszélve baktériumokról.

Lássuk, hogyan optimalizálhatod az immunrendszered működését most, hogy hamarosan beköszönt a valódi őszi időjárás.

 

 

1. Aludj eleget, és kezeld a stresszt. Az alváshiány és a stressz túlterheli a szervezeted, növeli a kortizol mennyiségét, annak hosszan tartó emelkedését okozza, így elnyomja az immunrendszer működését.

2. Kerüld a dohányfüstöt.

c_400_200_16777215_00_images_zzzz23.jpgEz aláássa az immunrendszer alapvető védelmi mechanizmusát, és felveti a hörghurut és a tüdőgyulladás, gyerekeknél a középfül gyulladás kockázatát.

3. Fogyassz kevesebb alkoholt. Túlzott fogyasztása rontja az immunrendszert, és növeli a tüdő fertőzéseinek kockázatát.

4. Egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, magokat és diót, ez biztosítja a szervezet számára a tápanyagokat és erősíti az immunrendszert.

5. Fogyassz probiotikumokat. Tanulmányok azt mutatják, hogy ezek csökkentik a légzőszervi és emésztőrendszeri fertőzések esélyét, valamint a légúti betegségek kockázatát felnőtteknél és gyerekeknél is.

6. Pótold a D-vitamint.

c_400_200_16777215_00_images_zzzz24.jpgA napozás segít, de mostantól egyre kevesebb éltető napfényben lesz részünk. Gyerekek esetében napi 1200 NE (nemzetközi egység) D-vitamin csökkentheti az influenza esélyét. Felnőtteknél napi 1000 NE már segít a felső-légúti fertőzések elkerülésében.

7. Fogyassz fokhagymát. A fokhagyma széles spektrumú antimikrobiális szer, kiválóan erősíti az immunrendszert. Mivel a hő deaktiválja kulcsfontosságú hatóanyagokat, csak tálalás előtt add hozzá az ételekhez.

 

8. Egyél gyógyhatású gombákat, mint a shiitake és maitake. Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy a shiitake koncentrált kivonata megerősítette immunrendszer működését.

9. Gyógynövényekkel is tehetsz az immunrendszeredért. Ha visszatérő fertőzéseid vannak, vedd fontolóra olyan immunerősítő gyógynövények alkalmazását mint például a ginzeng.

10. Készíts echinacea tinktúrát. Az echinacea, más néven a bíbor kasvirág nagyon jót tesz, amikor a levegőben vírusok cikáznak. Próbáld ki az alábbi receptet: Egy befőttesüvegben keverj össze egy bögre őrölt echinacea gyökeret, ½ bögre vodkát, majd rázd össze 4 hétig minden nap. Ha letelt az idő, akkor szűrd le. Ha elkapsz valamit, vagy megfázol, ½ teáskanálnyi tinktúrát hígíts fel vízzel, és 2 óránként idd meg ezt a mennyiséget. Két nap után csökkentsd a fogyasztás gyakoriságát napi 3 alkalomra.

Kovács-Hain Zsuzsa

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.