7 dolog, amit, ha nem hagyunk azonnal abba, tíz év múlva nagyon megbánjuk

c_400_200_16777215_00_images_7d_1.jpgTisztában vagyunk azzal, hogy egyes szokásaink károsak, de azt nem biztos, hogy fel tudjuk mérni, mi történik tíz év múlva, ha nem hagyunk fel velük.

Az elrettentés nem mindig hatásos, van, hogy az embernek saját bőrén kell megtapasztalnia a tetteinek és szokásainak következményeit. De azért hátha.

 

 

1. Túl gyors kaja

Általában pozitívan hangzik, ha azt mondják valakire, hogy habzsolja az életet, legalábbis irigylésreméltónak tűnik. De, ha valaki szó szoros értelmében habzsol, azaz túl gyorsan eszik, annak biztos nem lesz jó vége. A rövid távú hatása, hogy a megrágatlan étel emésztése nehezebb, továbbá a gyorsaság miatt nem veszi észre a habzsoló, hogy mikor elég, ezért sokkal többet vesz magához, mint kellene. Ez elhízáshoz, gyomor- és emésztési problémákhoz vezethet. A reflux olyan kellemetlen betegség, ami miatt például egy életen át gyógyszeren kell élni, az egyik kiváltó oka pedig a mértéktelen és gyors étkezés.  

2. Túl sok alkohol

c_400_200_16777215_00_images_7d_3.jpgMindenhonnan azt sugallják, hogy inni jó: a társaság, a család is rátölt, de még a tévéműsorokból is az jön le, hogy aki alkoholt iszik, az jobb fej, viccesebb, és menőbb, mint a józan. Minél korábban, minél többet. A másnapokat azonban csak ritkán rögzítik, a kor előrehaladtával a józanodás is nehezebben megy, az átbulizott évek pedig csúnya nyomot hagynak az emberen: és itt nem csak a májkárosodásról van szó. A bőrön is kiütközik a sok méreg: az alkohol elvonja a vizet a szervezetből, továbbá a máj problémái is láthatóvá válnak az arcon, nem beszélve azoknak a kémiai anyagoknak a melléhatásairól, amit az italok színezéséhez és ízesítéshez használnak. A pórusok kitágulnak, fakóvá válik az arc, a bőr pedig még inkább elveszti rugalmasságát. A bumszli orr, és az úgy nevezett rosacea (a pirosas értágulatok az orcán és az orr körül) sem szép látvány, mindkettőnek oka a túlzásba vitt alkoholfogyasztás.

3. Cigi...bármennyi

Nincsenek illúzióink, hisz még a kitülemkedő rákos daganat sem elég hatásos a cigarettásdobozokon, és az emelkedő dohányárak sem rettentik el a függőket a füstőléstől. Nehéz ügy. Azt viszont nehéz elképzelni, hogy bárkinek kellemes érzés, ha ujjai elsárgulnak, mindene bűzlik a dohánytól; a kellemetlen szájszag, a reggelente felköhögött slájm pedig kifejezetten taszító. A fakó arcbőr, a beesett, karikás szemek sem hiányozhatnak senkinek, és akkor a tüdő állapotáról még nem is beszéltünk. Ja, és hogy mennyi pénzt spórolna meg tíz év alatt, ha most leszokna? Számolja ki egyéni cigarettafogyasztása szerint, majd tervezzen belőle egy csodálatos tengerparti nyaralást!

4. Csak a tévé

c_400_200_16777215_00_images_7d_2.jpgAz agy rágógumijának nevezik. Persze számos hasznos műsor létezik, a sok tévézésben nem is feltétlenül a tartalom (avagy tartalmatlanság) a baj, hanem hogy amikor csináljuk, akkor csak ülünk (fekszünk), és bambulunk. Az aktivitás gyilkosa, amiből számos hátrányunk származik. Legfőképp azoknak, akiknek a munkájuk is ülve, egy képernyő előtt folyik. Elhízást okozhat ez a rossz szokás továbbá azért is, mert a tunyulást megspékeljük egy zacskó csipsszel, vagy egyéb nassolnivalóval. Egy óra tévézés után iktasson be egy kis adásszünetet: keljen fel a kanapéról és mozogjon.

 

5. Kialvatlanul

Elhízás, csökkenő libidó, diabétesz, sztrók, magas vérnyomás, szívritmuszavar. Ezek lehetnek a következményei, ha valaki nem, és nem eleget alszik. Az itt felsorolt pontok kordában tartása is nagy segítség lehet az alvás minőségének javításában.

6. Reggeli nélkül

A testkontrollosok nem hisznek benne, de ha reálisan átgondoljuk a bioritmusunkat, és jobban hiszünk az évszázados tapasztalatoknak, mint a kósza diéta trendeknek, a reggelizés igenis fontos. Nem mindegy, hogy mennyit és mit, de ahhoz, hogy ki tudjuk hozni a legtöbbet a napból, jobban tudjunk koncentrálni, és teljesíteni, akkor ne vonjuk meg magunktól a reggelit. Ha elmarad, hajlamosak vagyunk ebédre jóval többet enni, ami után beüt az a bizonyos paraszimpatikus folyamat: a munkanap második felében pedig szinte cselekvésképtelenné válunk. Vagy, ha azt is elmismásoljuk, és este pótolunk mindent? A tökéletes módszer, hogy tíz év múlva elhízva, magas vérnyomással küzdjük át magunkat a hétköznapokon.

7. Mérgező kapcsolatok

Több szinten lehet mérgezni magunkat szociálisan. Ha a párkapcsolatunk nem jó, és benne maradunk - illetve nem próbáljuk megjavítani -, az a lélek és a szív "sorvadásán" túl okozhat depressziót, elhízást, vagy ellenkezőleg: az életerő hiányát jelző soványságot (ha éppenséggel egy energiavámpírral van dolgunk). Akkor sem nevezhetjük jónak a kapcsolatot, ha nem működik a szex. A libidó hiányát hiába okozza külső tényező: stressz, mozgáshiányos, egészségtelen életmód, ha a párunk nem motivál másra, akkor tíz év múlva még rosszabb lesz a helyzet, csak akkor még azzal a negatív érzéssel is meg kell küzdenünk, hogy elvesztegettük vele az időnket.

De a rossz szociális kapcsolatokat is érdemes minél hamarabb leépíteni: ha például észrevesszük magunkon valaki társaságában, hogy a fent felsorolt rossz szokások egyike felerősödik (például többet iszunk, dohányzunk, kevesebbet alszunk miatta/mellette), fordítsunk nyugodtan hátat.

A cikk a zmsn.com gyűjtése segítségével készült.

Tipp a leszokáshoz: egyszerre egy dologra koncentráljon (amit a legkárosabbnak érez), mert könnyen előfordulhat, hogy annak az egynek megszüntetésével a többi rossz szokásunk is háttérbe szorul.

Hvg.hu

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.