Tippek, hogy kipihentek legyünk!

Időnként mindenkivel előfordul, hogy minden igyekezete ellenére képtelen kipihenni magát éjszaka. Hogyan lehetünk még jobban kipihentek?

1. Engedjük be a fényt!
c_400_200_16777215_00_images_pihi1.jpgBár a napsütés a legjobb ébresztő, a felhősebb, esős napokon is jót tehetünk magunkkal, ha beengedjük a természetes fényt otthonunkba, lehetőleg ébredés után azonnal.

2. Étkezzünk egészségesen
Kialvatlanság esetén hajlamosak vagyunk a leginkább kalóriadús cukros ételek után nyúlni. "Ezek az ételek azonban amilyen gyorsan felnyomják vércukorszintünket, olyan gyorsan ki is ürülnek, és akkor marad a fáradtság" - vélekedett Dr. Samantha Heller, a Griffin Kórház Rákkutatási Központjának dietetikus koordinátora.
Érdemes tehát teljes kiőrlésű gabonaféléket és egészséges fehérjéket választani, ezek ugyanis folyamatosan ellátják szervezetünket a szükséges energiával.

3. Relaxáljunk
c_400_200_16777215_00_images_pihi2.jpgHa tehetjük, iktassunk be egy rövid délutáni szunyókálást a napirendünkbe. Ha erre nincs lehetőségünk, próbáljuk ki a következőt: Legalább 15 másodpercig testünk egy adott izomcsoportjára összpontosítsunk és próbáljunk csak oda koncentrálni.
Ezt ismételjük meg a főbb izomcsoportokon. Ez az úgy nevezett paradox relaxáció segít felfrissülni alváshiány esetén is.

4. Kávét csak lassan, megfontoltan igyunk
Nem kell egyszerre legurítani a reggeli kávét. Egy, a Sleep című folyóiratban megjelent cikk szerint már egészen kevés kávé is elég ahhoz, hogy éberebbnek érezzük magunkat tőle. Fontos azonban, hogy három után lehetőleg már ne fogyasszunk koffeint, mert gondjaink lehetnek az elalvással.

5. Sétáljunk
c_400_200_16777215_00_images_pihi3.jpg"A mozgás felélénkíti a szívműködést, az agyat, az izmokat és segít elűzni a fáradtságot" - mondta Dr. Michael Breus alvásszakértő. "Már egy rövid, alig 10 perces sétától is éberebbnek érezhetjük magunkat."

6. Időben feküdjünk le
Se túl későn, se túl korán. Bármilyen csábító is a kanapé este nyolckor, próbáljunk ellenállni és minden nap ugyanakkor lefeküdni. "Szervezetünknek megvan a természetes alvás-ébrenlét ritmusa, amihez ha tartjuk magunkat, kipihenve ébredhetünk" - javasolja Janet Kennedy klinikai pszichológus, az alvászavarok szakértője. "Ha túl korán, vagy túl későn fekszünk le, felboríthatjuk ezt a ritmust, ami komoly alvásproblémákat okozhat."

c_400_200_16777215_00_images_pihi4.jpg7. Igyunk vizet
Az alváshiány dehidratálhatja a szervezetet, ami növeli a fáradtságérzést. Fogyasszunk hideg vizet, ez ugyanis felfrissíti szervezetünket és segít a dehidratáltság leküzdésében.

 

 



napidoktor.hu

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.