Futni jó!

Ki gondolná, hogy a rendszeres futás hatására nem csak edzettebbekké, ellenállóbbakká, kitartóbbakká válunk, hanem még boldogabbak is leszünk? Tudományos vizsgálatok eredményei fényt derítettek a rendszeres futás testi elégedettséget fokozó hatására is.

Kocogás vagy futás?

Futásnak a legalább 8km/h vagy annál gyorsabb iramot nevezzük, míg
a kocogás a 8km/h alatti tartományba esik. Az intenzív gyaloglótempó kb. 6km/h-s sebességet takar.

Az elégetett kalória nem csak a futási sebességtől függ, hanem testtömegünktől és természetesen edzettségi szintünktől is. Egy 70 kg-os egyén pl. 8km/h iram mellett óránként kb. 460 kalóriát éget el, amely nagyjából megfelel egy tábla csokoládé energiatartalmának. Ha az iram 10km/h, akkor kb. 600 kcal-t, ha 12km/h-ra emelkedik a sebesség, akkor egy óra folyamatos futással kb. 800 kcal-t használ fel a szervezete. A 800 kcal egy nagy magyaros pizzának vagy 3 szelet dobostortának vagy másfél adag töltött káposztának felel meg.

Rendszeres futás hatására nem csak az aerob állóképesség nő, hanem

• számos anyagcsere- (vérzsír-paraméterek kedvező változása, cukortolerancia, etc.),
• légzőszervi,
• kiválasztó-rendszeri,
• hormonális és
• idegrendszeri változás is bekövetkezik.
• Az agy endorfin hormont szabadít fel, amely boldogságérzetet vált ki. Létrejöttét a futás kezdetétől számított 35-45. percre teszik, és a futás abbahagyását követően még egy ideig - akár órákig is - megmarad.
• Javul a stresszhelyzet-megoldó- és a monotónia tűrő képesség is, mely tulajdonságokra vitathatatlanul nagy szükség van a rohanó mindennapokban.
• A testről alkotott kép is javul, amely befolyásolja énképünket és a világhoz fűződő kapcsolatunkat.

Természetesen, ahogy minden földi jóval, a futással kapcsolatban is fő a mértékletesség, mivel számos krónikus ízületi sérülést eredményezhet, sőt még úgynevezett fáradásos törést is. Éppen ezért nagyon lényeges a fokozatosság szabályait követni, vagyis óvatosan kell emelni a futás időtartamát, majd később intenzitását.

Fontos!
Soha ne hagyjuk ki a bemelegítést, levezetést és a futás utáni nyújtást sem!
 

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.