Nem szégyen, és milyen hasznos a futás!

c_400_200_16777215_00_images_alib03.jpgNeked mi jut eszedbe a futásról? Azok közé tartozol, akik könnyedén megteszik a napi kilométereiket, vagy a rettenetes gyötrelmekre gondolsz, a már 50 méter után jelentkező légszomjra és szúró oldalra? Nem neked való?

Meglepetésünk van: a futás mindenkinek való, csak jól kell nekilátni! A futóedzésnek számos változata van az erőltetett sétától, a lassú kitartó kocogáson át a sprintekig, vagy a hármat keverve. Ez az egyik legjobb alakformáló sport, hiszen az erőnlét folyamatos javulásával, az izmok fejlődésével a test csodás átalakulásra képes. Ami a legvonzóbb: mindezt néhány hónap alatt elérheted!

Miért érdemes elkezdeni?

Kitűnő kalóriaégető.

60 kilósan közepes tempóval 1000 méteren 300 kalóriát égethetsz.

c_400_200_16777215_00_images_alib04.jpgGyors, látványos eredmény

Fuss 30 percet 3x egy héten, és a tested 2 hónap alatt kicserélődik.

Bárki képes rá!

Gyakran hiszik azt az emberek, hogy képtelenek a kitartó futásra. Pedig a futás képessége is először a fejben dől el, aztán a lábakban. Ha elszánt vagy, ha akarod, akkor meg tudod csinálni!

Boldog, aki fut

A futás során endorfin termelődik az agyban. Ettől a természetes bánatűzőtől jobb lesz a kedved, harmonikusabbá válik az érzelmi hullámzásod.

Hogyan állj neki?

A futóprogram megkezdése előtt célozz meg egy sportboltot. Az alapfelszerelésbe érdemes befektetni, de kedvcsinálóként vásárolhatsz néhány kiegészítő apróságot is.

A legfontosabb kiegészítő egy pulzusszám-mérő, hogy mindig tisztában legyél szervezeted aktuális igénybevételéről.

TIPP: tűzz ki hétről hétre célokat magad elé, s ha sikerül megvalósítani, ünnepelj, például jutalmazd meg fáradt lábaidat egy talpmasszázzsal vagy pedikűrrel. Az apró örömök fenntartják a lelkesedést!

Mi az, amit soha ne hagyj ki?

A futás egyenes út a karcsúsághoz, a legegyszerűbb zsírégető mozgásforma. Arra feltétlenül ügyelj, hogy mindig az izmok bemelegítésével kezdd, és nyújtással fejezd be!

Bemelegítés

Minden ízületedet (még a csuklókat is) forgasd át minden lehetséges irányba legalább tízszer. Szökdelj és guggolj párat. Fokozatosan emeld a tempót.

Nyújtás

A láb nyújtása: Mély terpesz, az elöl álló láb derékszögben hajlik, a hátsót nyújtsuk óvatosan.

Derék, karok nyújtása: csípőszélességnél nagyobb terpeszbe állunk, a fej fölött kinyújtjuk és összekulcsoljuk a kezünket, majd óvatosan egyre lejjebb dőlünk.

Sajátítsd el a tökéletes technikát!

Vannak olyanok, akik csak irigykedve nézik a természetes stílusban, esztétikusan mozgó futókat. Ha tökéletesíted a technikádat, még egyenletesebben, simábban fogsz futni, a csukló mozgása légiessé válik, megszűnik a szenvedés, nem fog szúrni az oldalad, megszűnik a sípcsont fájdalom, és valódi profinak fogsz tűnni.

Nézz előre, tartsd a tekinteted a horizonton, ez javítja a testtartást is, ami azt is meghatározza egyúttal, hogy milyen könnyen lépkedsz.

Figyelj a karodra!

Ne hagyd, hogy a karod keresztbe lendüljön a tested középpontján. A lábak kövessék a kezeket, tartsd a karod lengését az előre-hátra irányban.

Tartsd az ütemet!

Számold meg, hányat lépsz egy perc alatt. Az ideális érték 88 és 92 között van.

Ha hallod a lépteid puffanását, rövidíts a lépéseiden, hogy újra a kellő ruganyossággal fuss.

Jó futást kívánok!

Haris Éva

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.