A 7 top étel 50 felett

c_400_200_16777215_00_images_0017etel2.jpgNemcsak a nőkre, hanem sajnos a férfiakra is lecsap az öregedés. Ennek minden tünetével és kísérőbetegségével meg kell küzdened, ahogy idősödsz.

Szembe kell nézned a magas vérnyomással, a szívbetegséggel kialakulásának esélyével, a magas vércukorszinttel, esetleg a cukorbetegség kialakulásával is, sőt a prosztata betegségei is megszaporodnak a kor előrehaladtával. Egyik tünet vagy betegség sem kivédhetetlen, ám szükség lehet életmódbeli változtatásokra. A legegyszerűbb, ha megpróbálod uralni a táplálkozásod.

Vannak olyan ételek, amelyek csökkentik a betegségek kockázatát 50 év felett. Lássuk, milyen a top 7-es lista:
1. Gomba
A gomba az egyik olyan ételféle, ami igencsak megosztó. Vagy szeretik az emberek, vagy nem. Nagyon alacsony a kalóriatartalma, ellenben szuper kiegészítője az ételeinknek. Magas a káliumtartalma, csökkenti a vérnyomást.
Így illeszd az étkezésedbe: Dobj néhány szelet gombát salátára, darabolj hozzá chilit, de grillezheted is a gombafejeket.

2. Meggy
A meggy úgy dolgozik a szervezetedben, mint egy szuper gyulladáscsökkentő. Sportolóknak gyakran ajánlják, hogy fogyasszanak meggylevet, ugyanis fokozza az izomműködést, gátolja a gyulladást, csökkenti az oxidatív stressz okozta izomfájdalmakat.  Minimálisra csökkenti a köszvénnyel és a porckopással járó fájdalmat, valamint csökkenti az ízületi gyulladás által okozott magas húgysavszintet a vérben. Ez jótékony antioxidánsainak és antocianinjainak köszönhető.

Így illeszd az étkezésedbe: Nassolj meggyet, különösen akkor, ha szezonja van - áprilistól augusztusig. Napi 10 szem meggy segít a köszvény szinten tartásában. Szezonon kívül fogyassz minél több meggylevet. 

3. Tojás
Az életkor növekedésével az izomtömeg csökken. A tojás olyan fehérjeforrás, ami segít az izomtömeg növelésében. Ráadásul luteint is tartalmaz, ami csökkentheti a makula degeneráció kockázatát. Ez egy szembetegség, ami akár vaksághoz is vezethet.

Így illeszd az étkezésedbe: Válassz nyugodtan tojást reggelire, ebédre, vagy akár vacsorára is. Bárhogy elkészítheted. Próbáltad már a buggyantott tojást? Egy kis spenóttal és pirítóssal isteni.

4. Piros bogyós gyümölcsök
Rengeteg tanulmány foglalkozott már azzal, hogy a piros bogyós gyümölcsök csökkenthetik a rákos megbetegedések kockázatát. A kutatások még folynak, de már bebizonyították, hogy a fekete áfonya csökkenti a gyulladást a szervezetben, így szorítva vissza bizonyos ráktípusok kockázatát.

Így illeszd az étkezésedbe: Akár nassolhatod is őket, amikor kedved tartja, de adhatod salátákhoz, joghurthoz, reggelire a müzlihez.

5. Kefir
Nem újdonság, hogy az immunrendszerünk egyik központja az emésztőrendszer. Felelős a tápanyagok felvételéért, így azért is, hogy mennyi vitamint vagy ásványi anyagot tudunk felvenni. A kefir erjesztett tejből készül pre- és probiutikumokkal, amelyek segítenek megtartani az egészséges bélflórát. A tudósok úgy vélik, hogy a kefir segít csökkenteni a gyulladást a belekben, és csökkenti a vércukorszintet a diabéteszes betegeknél. 

Így illeszd az étkezésedbe: Megihatod magában is, de turmixban is szuper, vagy egy reggeli részeként.

c_400_200_16777215_00_images_0017etel3.jpg6. Az avokádó
Az avokádó tele van szívbarát telítetlen zsírokkal, amelyek segítenek megőrizni a koleszterinszintet a normál értéken. Egy közepes méretű avokádó mintegy 230 kalóriát, 10 g rostot és 20 g zsírt tartalmaz.

Így illeszd az étkezésedbe: Rengeteg ételben használhatod az avokádót. Ebből készül például a mexikói guacamole, de teheted szendvicsbe is csak úgy, felszeletelve, használhatod omlettek és saláták készítéséhez is.

7. Bab
Nagyon jó fehérjeforrás. Segít a sakkban tartani a szívbetegségeket és a cukorbetegséget. Megállapították, hogy napi ¾ csésze bab elfogyasztása akár 5%-kal csökkenti az LDL (rossz) koleszterin szintjét. Ez pedig természetesen csökkentheti a szívbetegségek és a stroke kockázatát. Rendszeres fogyasztása hozzájárul a vércukorszint és a magas vérnyomás csökkentéséhez.

Így illeszd az étkezésedbe: Egy csésze főtt bab körülbelül 225 kalóriát, 15 g fehérjét, 13 g rostot, és 1 g zsírt tartalmaz. Salátákban vagy valamilyen töltelékként, akár levesként vagy főzelékként nagyon finom.

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.