Kiegyensúlyozott étrenddel az egészséges prosztatáért

c_400_200_16777215_00_images_1el01.jpgA prosztata, vagy más néven düllmirigy a férfi reproduktív rendszerének része, egy olyan mirigy, amelyet körülvesz a húgyhólyag és a húgycső. Körülbelül akkora, mint egy dió, és az ember egész életében növekszik.

Ahogy öregszel, az évek számának növekedésével egyre fontosabb a prosztata egészségének megőrzése. A düllmirigy ugyanis könnyen megnagyobbodhat, ami komoly panaszokat, sőt akár még daganatos megbetegedést is okozhat.

Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy az életmódszerű, helyes táplálkozás megelőzné a prosztata-problémákat, de az tény, hogy az egészséges, kiegyensúlyozott étrend csökkentheti a kockázatokat.

A következő élelmiszerek segítenek megőrizni a prosztata egészségét:

c_400_200_16777215_00_images_1el02.jpg1. Bogyós gyümölcsök

A bogyóknak, például a földiepernek, a szedernek, a málnának magas a C-vitamin- és az antioxidáns-tartalma. Az antioxidánsok fontos szerepet játszanak a testben, mivel megakadályozzák a szabadgyökök káros hatásait. A szabadgyökök olyan molekulák, amelyek megtámadják az egészséges sejteket, és hozzájárulhatnak a rák kialakulásához is. A C-vitamin is segíthet enyhíteni a jóindulatú prosztata-megnagyobbodás tüneteit, ugyanis csökkenti a duzzanatot, megkönnyíti a vizelést.

Keverj össze különféle bogyós gyümölcsöket egy kis tejjel vagy joghurttal, és készíts turmixot.  

c_400_200_16777215_00_images_1el03.jpg2. Zsíros halak

A zsírosabb halakban lévő Omega-3 segít csökkenteni a rossz koleszterint és növeli a jó koleszterin szintjét, csökkenti a magas vérnyomást, segít a fogyásban, és csökkentheti a szívroham kockázatát is. Bár a szakértők általában azt ajánlják, hogy csökkentsük az állati zsír bevitelét, ám a prosztata egészségének megőrzése szempontjából nagyon fontos az omega-3 zsírsavban gazdag étrend.

Az omega-3 zsírok modulálják a prosztatarák fejlődését, valószínűleg azért, mert gyulladáscsökkentő hatásúak, és így gátolják a tumor növekedését. Ezért fontos, hogy néhány más állati zsírféle helyett zsíros halakat (vadon élő lazac, szardínia, szardella, tonhal) fogyassz.

3. Olajos magvak

Egészséges zsírok az olajos magvakban is vannak. Segítenek csökkenteni a koleszterinszintet, és elősegítik az agy egészségét. Az olajos magvak a legjobb ételek például utazáshoz. Könnyen tudod magaddal vinni őket, kényelmesen fogyaszthatók. A brazil dió például nem csak olyan létfontosságú tápanyagok forrása, mint az E-vitamin és a kalcium, tele van szelénnel is. Egy 2010-es tanulmány szerint a szelén a szójával együtt segíthet felvenni a harcot a prosztatarák ellen, bár ezzel kapcsolatban még több kutatásra van szükség.

4. Zöld tea

Kutatások azt mutatják, hogy a zöld tea segíthet harcolni a prosztatarák ellen. Több előnye is van: segít a koleszterinszint csökkentésében, javítja a memóriát és segít a koncentrációban is.

5. Görögdinnye

Ez a szuper nyári gyümölcs zsírmentes, nátrium-mentes, és magas a C-vitamin tartalma. Kiváló forrása a likopin nevű antioxidánsnak, amely a piros színért felelős. Kutatások szerint a likopin segít csökkenteni a prosztatarák kockázatát. Megtaláható a paradicsomban, a sárgabarackban, a grapefruitban, a guavában, és a papayában.

Ha kérdésed van a témáról, keresd felkészült szakembereinket online rendelésünkön. Kattints ide!

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.