Rostok szerepe

Bővebben: Rostok szerepeA rostban gazdag táplálkozás jótékony hatásáról már Hipokratész is beszámolt. Mégis csak az 1950-es években kezdtek el komolyabban foglalkozni vele, ugyanis ekkor kerültek nyilvánosságra olyan megfigyelések, melyek összefüggést mutattak ki a rostbevitel és a krónikus nem fertőző megbetegedések között.

Bővebben: Rostok szerepe

Hosszú élet daganat nélkül

Bővebben: Hosszú élet daganat nélkülAz ember életévei a születéskor nagyjából adottak. Teljesen optimális körülmények között szervezetünk akár 120 évig is képes lenne az életre. Mégis, jelenleg férfiak esetében a várható élettartam kb. 69 év, nőknél valamivel több, 73. Vajon hogyan tudjuk növelni várható éveink számát?

Bővebben: Hosszú élet daganat nélkül

Táplálkozzunk egészségesen

Bővebben: Táplálkozzunk egészségesenTáplálkozásunk minősége jelentős kihatással van nem csak az egészségünkre, de a testsúlyunkra, közérzetünkre és életkedvünkre is. Legideálisabb a változatos vegyes táplálkozás, amelyben a növényi eredetű táplálékok vannak túlsúlyban. Nem ördöngösség az egészséges táplálkozás, viszont rengeteg előnnyel jár.

Bővebben: Táplálkozzunk egészségesen

A lúgosítás komplex programja

Bővebben: A lúgosítás komplex programjaAz emberi élet egy szüntelen alkalmazkodás környezetünkhöz. A túlélés érdekében élet-folyamataink meghatározott értékhatárok közötti tartományban zajlanak. Ezek állandóságát szervezetünk különböző szabályozó mechanizmusok útján igyekszik biztosítani ? gondoljunk csak testhőmérsékletünkre vagy vérnyomásunkra. Ha ezek értékei bizonyos határértékek alá vagy fölé mennek, élettani szabályzóink kiegyenlítik az eltéréseket.

Bővebben: A lúgosítás komplex programja

Fogyasszunk mértékkel?

Bővebben: Fogyasszunk mértékkel?Az egészséges táplálkozás egyik gyakran hangoztatott szabálya: fogyasszunk mértékkel.. Jó hír az, hogy ez a szabály zöldségekre nem vonatkozik. Ezek tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, káros hatásuk szinte nem létezik. A gyümölcsökkel azonban egy kicsit vigyázni kell, hiszen némelyiknek magas a cukortartalma, amely bár fruktóz, a vércukor szintet ugyanúgy megemeli ? tehát moderáljuk a mennyiségüket!

Bővebben: Fogyasszunk mértékkel?

Stresszkoszt

Bővebben: StresszkosztAlapszabály: ideges, fáradt, dühös ember ne egyen! A stresszes életmódot folytató ember fogyasszon a nap első 2/3-ában energiában, lassan oldódó szénhidrátban és fehérjében dúsabb táplálékot, amelyből a reggelire elfogyasztott szénhidrát energiatartalma legalább 11 óráig kitart, utána a reggeli lassabban oldódó fehérjéi látják el energiával.

Bővebben: Stresszkoszt

Az ételektől betegszünk meg?

Bővebben: Az ételektől betegszünk meg?Az Egészséges Táplálkozásért Egyesület többek között az Egészségügyi Minisztérium és az Országos Onkológiai Intézet támogatásával nagysikerű szimpóziumot szervezett neves hazai és külföldi szaktekintélyek részvételével. Az előadásokból kiderült, hogy a magyar lakosság egészségi állapota szinte katasztrofális, egyre több komoly betegség terén ?nyerjük el? a világelsőséget, pedig egészségünk nagyrészt ? 60%-ban ? csak rajtunk, azaz életmódunkon, környezetünkön és táplálkozásunkon múlik.

Bővebben: Az ételektől betegszünk meg?

A mediterrán étrend

Bővebben: A mediterrán étrendAz utóbbi években a médiában, a különböző konferenciákon, sőt még társasági beszélgetések során is egyre gyakoribb téma a mediterrán táplálkozás. E kifejezés ugyanakkor csupán gyűjtőfogalom, hiszen a térség országaiban élő lakosság szokásai, hagyományai, vallása, kultúrája és életmódja is különböző, így ételkészítési eljárásaik, táplálkozási szokásaik is bizonyos eltérést mutatnak.

Bővebben: A mediterrán étrend

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.