Lamborghini Aventador - Dühöngő bika

Formája az F–22-es raptor vadászgépet idéző reventónt követi, de a mérnökök kissé visszább vettek a szögletes lopakodó-élekből. A forradalmi változások inkább a karosszéria kagylószerű héjain belül történtek.

A genfi autószalonon mutatkozott be a Lamborghini legújabb nagy dobása, az Aventador LP 700-4. A Murcielagóból kialakított Reventón maga volt a dizájn orgiája, hiszen az autó küllemét az F–22-es Raptor vadászgép ihlette.

c_400_200_16777215_00_images_stories_27809.profilo_alto_grigio_large_narancs.w.jpgAz Aventador formailag visszatér a hagyományokhoz: szuperlapos, élekkel tagolt karosszéria, óriási, kitágult orrlukként tátongó légbeömlők, meredeken felfelé futó oldalvonal. Talán a felülről Szent Jakab-kagylóra emlékeztető barázdáltságot nem láttuk még Lambón – ez viszont akár praktikus is lehet, hiszen több fejtér jut a két utasnak. A felépítés hipermodern, hiszen szénszálas vázat találunk mindenfelé, a gyűrődőzónák viszont – a Lamborghininek egy ideje az Audi a gazdája – jófajta alumíniumból készültek.

A teljesen új fejlesztésű tizenkét hengeres, 6,5 literes motor 700 lóerőt bocsát ki magából, a teljesítménygörbe pedig szinte monoton növekvő – elképesztően 
húz a Lambo a teljes fordulatszám-tartományban. Az Aventador tömege mindössze 1575 kilogramm, így egy lóerő mindössze 2,25 kilót mozgat meg az autóban. Így lett a százra gyorsulás ideje 2,9 másodperc, a végsebesség pedig 350 km/óra.

c_400_200_16777215_00_images_stories_27804.fronte_ali_grigio_large_narancs.w.jpgMivel új a motor, a fejlesztők bedobtak mindent, így a szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékkal csökkent a Murcielagóhoz képest, miközben a teljesítmény nyolc százalékot javult. Mindezek persze üres számok egészen addig, amíg egyszer ki nem próbálhatunk egy dühöngő bikát. Ha nincs ekkora szerencsénk, akkor elég, ha az autópályán hussan el mellettünk egy narancsszín nyílvessző – a szívünk már ekkor is hevesebben dobog. Hihetetlen érzelmek kiváltására képes az egykori traktorgyárból lett szupersportkocsi-manufaktúra összes modellje.

c_400_200_16777215_00_images_stories_27805.tappo_serbatoio_large_narancs.w.jpgBár az ára 225 ezer euró (61 millió forint) – plusz áfa –, és az első modellek csak ez év nyarán gördülnek ki Sant’ Agatából, máris elővételben elkelt az összes modell. Ha valaki olyan szerencsés, hogy hozzájut egyhez, természetesen nem árt, ha leckéket vesz a bika megszelídítéséből. Ugyanakkor a szénszálas megerősítésű, Forma–1-ből származó cockpit és a hipermerev építés passzív biztonsága vigyáz a vezetőre. 

A hátsó szárny kétállású, így ideális erővel szorítja az aszfalthoz a száguldó Aventadort. Zseniális váltó szabadítja 
az útra a teljesítményt: öt századmásodperc alatt kapcsol 
– nincs az a villámkezű sofőr, aki megelőzhetné. A hivatalos névben – Aventador LP 700-4 – az utolsó szám az összkerékhajtást jelöli. A középmotoros megoldás miatt eleve stabil az autó, de a Haldex oda-vissza játszik az első és a hátsó tengelyre érkező nyomatékkal.

Az ESP vasmarokkal tartja az úton az autót, a vezető pedig váltogathatja a beállításokat. Háromállású kapcsoló felel azért, hogy a motor, a felfüggesztés és a kormányerő karakterisztikája kedvünk szerint alakuljon. A Strada üzemmódban öröm a Lambóval a nyugodt közúti közlekedés. Viszonylag puha a rugózás, kényelmes az irányítás, és a motor sem akar minduntalan kiszakadni a házából.

A Sport fokozatban aztán felkeményedik az élet, és innentől kezdve mi leszünk az utak fenegyerekei. És van még egy individuális beállítási lehetőség. 
Corsa a neve. Ebben az üzemmódban a Lamborghini Aventador valódi versenyautóvá avanzsál. Ezt a beállítást ugyanis kifejezetten a versenypályára tervezték. És az az igazság, hogy a Lambo teljes szépségében csakis egy extrém aszfaltcsíkon mutatja meg magát. 

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.