Tesla Model S

Sokat kell a Tesla Motors legújabb, immáron családi méretű autójára várni, de az Engadget-en megjelent képes-videós bétateszt alapján meg is éri. A még 160-nál is hangtalanul suhanó – és még stábbal megrakodva sem rosszul gyorsuló – elegáns Model S-en azonban érződik, hogy a hosszas fejlesztési-tervezési időt nem lopták el a cég alkalmazottai.

Belül a kezelőfelület lelke két kijelző. Ahol egy átlagos autónál a sebességmérő és egyéb alkatrészek sorakoznak, ott a Model S egy jókora, dinamikusan változó kijelzőt kapott, és a középső konzolon sorakozó gomb és tekerentyűkavalkádot is lecserélték egy hatalmas, 17”-os IPS érintőképernyőre. (Jelenleg infrás, azaz optikai érintőképernyő, de a Tesla mérnökei már dolgoznak a kapacitív változaton.) Utóbbi egy vagy két appot mutathat egyszerre, (médialejátszó egy jókora belső tárhellyel illetve más forrásokkal, navigáció, teljes értékű böngésző, statisztik, stb) illetve kis felugró ablakokban állíthatjuk egy-egy érintéssel a klímát vagy az elektromos napfénytetőt például. A vezető a kormányon elhelyezett két pöcökkel elvileg minden funkciót elér majd.

A Model S tesztelése közben nem győzték hangsúlyozni, hogy ez egy igazán hálózatra kötött autó lesz, és igazuk is van. Ahogyan az iPhone app is mutatja, a készítők kihasználták azt, hogy ez egy elektromos autó: nem áll le, nem kell „beindítani” a motort, nem kell kipufogógázoktól tartani a garázsban. Az appal ugyanis bármikor megnézhetjük, hol az autó, milyen meleg is van benne, illetve ha nem tetszik a hőmérő állása, be is kapcsolhatjuk a klímát. Távolról, motor beindítása nélkül, mobilneten át. No meg persze azt is megnézhetjük, épp mennyi szufla van még az akkuban, mennyivel tölti magát, és minden hasonló érdekes és hasznos statisztikát.

Apropó töltő, az elektromos autóknak egy hatalmas hátránya volt eddig, hogy iszonyatosan lassan lehetett csak őket tölteni. Nos, a Model S gyorstöltője elvileg egy óra alatt nem kevesebb, mint háromszáz(!) mérföldnyi kakaót tunkol az akkuba. Azt jelenleg nem tudni, hogy ez mennyire is viseli meg az akkut.

Az Engadget munkatársai szerint az autó hihetetlenül simán ment. Semmi zötykölődés, recsegés, agresszió. (Mint ismeretes, a cég előző autója, a Roadster a Lotus Elise alapjaira épült, kissé szeles volt, és inkább egy mindenféle kényelmet nélkülöző, vérbeli sportkocsi volt, mint holmi élhető mindennapi járgány.) Mivel pedig maga a karosszéria is a szélellenállás minimalizálását figyelembe véve készült, a halk elektromos motor mellett a menetszél is meglepően kicsi.

No persze a luxusért és a nyálcsorgató részletekért meglehetősen magas árat kell fizetni: a 2012-ben induló gyártósorról legördülő darabok $49 900-os alapárról indulnak, azaz nagyjából 11 millióról. Ebben az árban valószínűleg már benne van az elektromos autók amerikai támogatása is, tehát az öreg kontinensen valószínűleg még pár millióval többe kerül majd, ha egyáltalán eljut egy is ide.

Click here - http://fbetting.co.uk claim betfair bonus

adsense

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.